Løbeprogram fra 5 til 10 km på 8 uger!

Posted: Nov 27 2016

Christina Krogshede

Af bybutterfly ambassadør Maya Lützhøft

 

Jeg er begyndt at løbe igen. Mit mål er 10 km – uden pause. På nuværende tidspunkt kan jeg løbe 5 km uden pause – jeg har løbet 7 km men så har det været med et par pauser.  For mig er det utrolig vigtigt at jeg går stille frem, og derfor vil jeg prøve at følge et løbeprogram.  Jeg mærker ikke noget til min hofte/bækken og knæ, som ellers har drillet. Jeg går hos Aarhus Osteopati  hos både Ivar og Fysioterapeut Tine Thomsen. Jeg har fået behandlinger og øvelser, og det har bare haft en virkelig god effekt. Det er rigtig vigtigt for mig, at jeg ikke risikere at blive skadet igen, så derfor går jeg stille frem – og lytter altid til kroppen.

Jeg forsøger at komme afsted 3 x om ugen.  Det tror jeg, at der skal til for at ens konditions forbedre sig markant. Der har dog også været uger, hvor jeg kun har løbet 1-2 x.  Jeg løber meget tempo-løb, fordi det hurtigt forbedre min form. Faktisk får jeg også en bedre løbestil, når jeg løber hurtigt.

Jeg har derfor fået Tine Thomsen til at give et bud på et løbeprogram, som kan få dig i form til at løbe 10 km. Tine er fysioterapeut, udannet løbetræner, tidligere konkurrece løber samt specialist i løbeskader og træningsoptimering.
Så er der nogen af jer som også vil være med til at løbe 10 km?

Fra  5 til 10 kilometer på 8 uger
skaermbillede-2016-11-16-kl-17-26-31