Bliv sommerklar og fit i en fart - 10 tricks fra blogger Anna Eiholm

Posted: May 22 2014

Christina Krogshede

Blogger Anna Eiholm er uddannet diatist og giver nedenfor tips og tricks til en lækker sommer figur i en ruf.

Anna er en aktiv pige der træner meget og elsker lige som os, det funktionelle og lækre farvestrålende tøj fra Kari Traa, vi er meget glade for at Anna er en del af bybutterfly teamet.  

 

 

Bliv sommerklar og fit i en fart!

  1. Drik vand! Vand indeholder ingen kalorier, og tit og ofte spiser vi, selvom vi i virkeligheden er tørstige. Prøv at drikke et glas vand, næste gang sulten melder sig. Pimp dit vand med appelsin, hindbær, pebermynte, citron eller agurk.
  2. Et vægttab på ½ kg om ugen opnås med et dagligt kalorieunderskud på 500 kcal (2000 kJ) – det svarer til én times intensiv cykeltur på en motionscykel eller et spinninghold, med sved på panden og anstrengt vejrtrækning
  3. Spis magert, proteinrigt og grønt – fjerkræ, fisk, grøntsager, bær, nødder, avocado, skyr og hytteost.
  4. Investér i noget super smart og lækkert træningstøj – fx Kari Traa, som er smækfyldt med friske sommerfarver, som du kan mixe og matche som du vil! Og tøjet kan jo købes lige her :)
  5. Skræl en hel pose gulerødder og lig dem i en skål med vand i køleskabet – så er de ligeså nemme at få fat i, som den pakke chokolade der står forrest i skabet :)
  6. Spar på det hvide brød, ris, pasta og kartofler – og vælg i stedet de grove varianter, som indeholder en masse fuldkorn og fibre. Disse fuldkornstyper stimulerer til en bedre fordøjelse.
  7. Supplér din konditionstræning (løb/cykling) med styrketræning. Gerne flere gange om ugen. Fokusér især på coremuskulaturen, samt ben og baller.
  8. Brug grøntsager i din morgensmoothie/juice – prøv fx at tilføje frisk spinat, gulerod eller broccoli.
  9. Ta’ en veninde, kæresten eller din mor under armen og snup en powerwalk når solen er på vej ned – det er fantastisk at få rørt sig efter en lang dag. Er du et konkurrencemenneske kan du købe en skridttæller og aftale med dig selv, at du skal min. skal gå et vist antal skridt dagligt – er du rigtig sej, kommer du selvfølgelig over Sundhedsstyrelsens anbefaling på de 10.000 skridt.

Lav dine egne is – anvend fx denne opskrift: Blend skyr, Fun-One saftevand med ananas, lidt vaniljepulver og en sjat vand. Kom det i dine fortrukne isforme og stil dem i fryseren.

 

     

 

Følg Anna på Instagram: @annaeiholm eller på hendes blog lige her